Click here for Myspace Layouts

Pages

Sayang Mereka

JOm Klik SeSame. TenGok Apa Yg Ader

Tuesday, December 13, 2011

rantai kucing





Salam w.b.t
siamese-cat-with-a-necklace
amboi kelas kau maria. cantik rantai kau heee


Heylo. Beberapa hari lepas aku baru sahaja jengok-jengok rantai kucing. Mahal pulak dah. Harga satu rantai sahaja sudah mencecah RM9.90. Pergh. Ini rantai kucing yang gantung kat leher tuh je tau. Biar strawberry betol. Baik aku pergi beli makanan kucing. Ke beli shampoo atau bedak kucing ke. Berbaloi jugak. Tak ada lah cantik mana pun aku tengok rantai kucing tuh. Tak ada pulak sampai berkilat menyerlah bagai. Biasa je aku tengok rantai kucing tuh.


biasa je rantai dia tapi comel dia pakai
Cis bila aku mintak kurang, kedekot betol. Kurang 90sen je. So, harga rantai kucing tuh satu RM9. Damn lah. Rantai kucing je kot. Kucing aku dah lah ada 6 ekor. Tolak seekor sebab dah hilang so, tinggal 5 ekor kucing.
5 ekor kucing = 5 leher kucing lah kan. So, kene beli 5 rantai kucing x RM9 = RM45. 
Pergh. Betol ke aku kira ni. Hahah. MAHAL. Aku pun pulang dengan perasaan hampa. kecian kucing aku tak dapat rantai kucing. =(  what the fish!



Next, keesokan hari aku teruskan misi cari rantai kucing. Ada satu kedai ini jual RM6. Murah dari semalam. tapi hanya ada satu. aku pun beli lah satu. warna coklat. biasa aja rupanya. rantai kucing tuh aku bagi kucing aku nama Panjang pakai.


Then, tak lama lepas tuh aku pergi lah ke kedai kucing menemani sahabat ku yang ingin menbeli rabbit. Kebetulan kat situ ada jual rantai kucing harga RM8. Aku pun beli lah lah dua iaitu warna biru dan kuning.
sapa dapat warna kuning? sapa dapat warna biru?


sol dapat rantai biru


Sham A.K.A Tam dapat warna kuning
okay.okay.okay. 3 ekor kucing sudah ada ranta kucing masing-masing? lagi dua ekor mana? tak ada. =(
mahal lah nak beli banyak. kecian lagi dua ekor. Hahah. tapi nasib mereka baik sebab aku jumpa rantai kucing murah giler-giler time jejalan kat melaka. sedang aku berjalan-jalan di joker walk kat melaka aku ternampak ada lah sorang mamat melayu ini jual rantai kucing satu bersamaan RM2. aiseh!!!..
damn murah giler lah. menarik sangat-sangat. rantai kucing siap ada nama club bola feveret aku lagi. lihat,lihat,lihat.(nak cari club real madrid tak jumpa pulak ( ^_^)


wuuu. tak sabar nak sarungkan rantai ini pada kucing aku yang lagi dua ekor tuh. ^_^.
alhamdulilah. kucing aku dah ada rantai kucing masing-masing. anda? heeee

love cats
nora,s

Friday, December 9, 2011

kucing kelabu kepunyaan jiran belakang rumah



Sebelum ini aku ada cakapkan nak kucing warna kelabu. Hah beberapa hari lepas aku nampak kucing warna kelabu belakang rumah. Comel sangat. 
Kucing tuh mengiau-giau.Lapar kot. Kat rumah sewa aku ini memang tak ada makanan kucing. Aku bagi makan roti kering jew. Tapi kecian pulak.

Aku pun bukak lah peti ais. Tengok-tengok ada ikan mentah.aku pun apa lagi, potonglah kepala ikan tuh. Alangkah gelojohnya dapat makan ikan. huhu.Bulunya bersih dan aku rasa memang kucing tuh memang ada tuannya. geram sangat. comel. -.-
Ingat nak amik bela je tapi orang punyer lah pulak. Jiran belakang rumah punya kucing kot sebab kucing tuh aku nampak asyik keluar masuk rumah tuh je. Tapi kucing kelabu tuh tak sombong pun. Peramah lagi. Mesra dan jinak. ^-^


Tak lah secomel kucing-kucing mahal kat luar sana tapi not bad la. Comel ape. Bulu warna kelabu mata warna kuning. Wow. Tak tahu apa nama kucing ini tapi aku panggil die abu je lah. Abu nama singkat dari warna 'kelabu'.

miau-miau ^_^
Bukan abu aje yang aku jumpe tau, ada seekor lagi kucing. Macam adik beradik je. Bulu die ade warna kelabu jugak tapi yang seekor ini special sikit. pasai apo? pasai die COMOT. Bulu die campur-campur warna.hah tengok tuh.muke die memang style habih. =)



poker face
Baguslah kalau kucing-kucing ini dah ada tuan. Maknanya mereka tak lah hidup merempat macam kucing-kucing lain kat luar sana. Bulu mereka pun bersih. comel lah mereka. Geram! =)


Love nora.s,
Peace.Love Cats.

Tuesday, November 29, 2011

Teringin nak bela kuicng warna kelabu





Puas bela kucing warna hitam. Bosan. Asyik-asyik hitam jew. Sekarang dah ada 3 ekor kucing hitam. Teringin sangat nak bela kucing warna kelabu. Bila lah agaknya kucing aku ni nak beranak kucing warna kelabu pulak?
Comel pulak tengok kucing warna kelabu. Lain dari yang lain. ^-^. 








Beberapa hari lalu singgah kat kedai haiwan. Ada kucing persia warna kelabu. Cantik sangat. Bulu kuicng tuh kembang. nak beli mahal. -.-.
Lagi satu terfikir jugak dari beli kucing mahal-mahal baik aku amik kucing tepi jalan yang tak bertuan. kesian mereka tak ada tempat menumpang kasih. =)





#saya nak bela kucing warna kelabu! 


love cats..
Nora.s

Thursday, November 24, 2011

i really miss him.

Rindu sangat kat dia. tak sabar nak balik rumah nak peluk dia ketat-ketat. ^_^









#lambatnya SOL nak besar. tak sabar tunggu. heee -.-




rindu mereka jugak! <3
love cats. PEACE!.

Kucing boleh bercakap

^_^ comel.lawak.



love cats.
N.S.

Konspirasi kucing untuk bunuh manusia

Wow. Tajuk macam da gempaq. Konspirasi kucing untuk bunuh manusia?.Biar benar?
Aku dah pernah baca pasal hal ni tak lama dulu.Teringin nak share kat sini. Google punye google akhirnya jumpe balik. Cerita ni sangat menghiburkan. -.-

Jumpe kat blog e.sempoi. >>>>>>>>>>kucing boleh bunuh korang


"berhati-hati jika kucing anda mempunyai tanda-tanda seperti dibawah."





* okay yang ini memang selalu lah aku nampak kucing aku buat. tapi mereka mengorek pasir sebagai latihan menimbus mayat kew? potensi betol kucing aku ni.



*Dah nama pun kucing memanglah manja kan. Tapi ada jugak kucing yang tak bermanja-manja dengan tuannya. Terutamanya kucing-kucing yang serius dan tak suka dipegang. Kucing aku adalah dalam dua tiga ekor yang boleh nak manja-manja. Yang lain macam haram. tak suke kena pegang. time aku bagi makan jew dorang buat muka baik.


*Alamak ini memang ada. Ada seekor kucing aku yang kekadang memang berani kacau aku tidur. tapi kucing tuh dah tak ade. Hayat tak panjang.






 *Rasa kelakar baca gelagat kucing diatas. Pandai jew penulis tuh buat lawak. Mengikut pengalaman aku, kucing aku memang ada bawa balik bangkai tikus. Hebat. Memang nampak lah kucing aku ini nak showoff kat tuannya. Kononnya hebat bawak balik bangkai tikus tapi mungkinkah sebagai amaran? Tak boleh bla. HAHA.








*kucing aku ni tak lah sampai tidur atas lappy aku tapi dia memang suka lah pijak-pijak keyboard lappy aku ni. ha petanda apa? tak bagi aku online? halang aku berkomunikasi dengan dunia luar? boleh jadi jugak. -.-






*nampak tak kucing aku? haha. dia lah gelap. menyorok tempat gelap. mungkinkah mengkaji sesuatu? mencari peluang untuk bertindak? ^_^




* ada hati kucing aku nak buat konspirasi bunuh aku. Pijak kau kang terus bam tanah tau. kahkah. (gurau jew) :P




sumber : e.sempoi.com


Love, 
Nora.Silah

Sunday, November 20, 2011

Dilema kucing jalanan


Setiap kucing mempunyai kisah hidup yang tersendiri.Kucing dari baka yang baik-baik seperti parsi mungkin mempunyai kisah hidup yang bahagia. Barangkali mereka dibeli dengan harga yang mahal oleh tuan mereka dan dibelai dengan penuh kasih sayang. Mereka sangat beruntung. Tidak kisah lah kucing parsi ke tidak asalkan mereka mempunyai pembelai yang setia pasti hidup mereka sangat indah.


Tapi bagaimana pula kucing-kucing jalanan? Hidup mereka pasti tidak seindah kucing-kucing yang mempunyai pembelai setia yang bergelar manusia. Mereka hidup merempat ditepi jalan. Tempat tidur mereka tidak tetap. Setiap kali hujan turun, mereka terpaksa berlari dan berlindung di tempat yang teduh. Mereka tidak seperti kucing-kucing mahal anda yang mungkin mempunyai tempat tidur yang tersedia untuk berlindung dari hujan.


Mereka juga tidak mempunyai pencarian rezeki yang tetap seperti kucing-kucing manja anda. Mereka terpaksa berhempas pulas mencari rezeki. Jika bernasib baik, mereka dapat mencuri seekor ikan untuk dijadikan santapan istimewa. Kadang kala jika terlalu lapar mereka tidak segan silu menyelongkar tong-tong sampah yang ada untuk mencari sesuap nasi. Kasihan kan mereka? 


Mereka juga tidak segan silu untuk meraih simpati dari manusia. Jika anda sedang makan disebuah warung kedai makan,anda mungkin akan didatangi kucing-kucing ini yang meminta simpati anda untuk diberikan secebis daging atau sisa makanan anda.Pasti anda pernah mempunyai pengalaman ini bukan?. manusia yang baik hati pasti akan menghulurkan sedikit makanan. walaupun hanya sedikit tahukah anda kuicng-kucing ini sangat bersyukur? -.-




Kesihatan mereka tidaklah sebaik kucing-kucing anda. Kucing-kucing mahal anda jika sakit akan dihantar ke klinik untuk mendapatkan rawatan. Tapi bagaimana dengan kucing-kucing jalanan ini? Mereka memang mudah dijangkiti penyakit dan terpaksa menahan sakit untuk menempuh hari demi hari. Mereka tidak perlukan doktor atau ubat-ubatan. Selagi mereka mampu dan terdaya mereka akan terus berjuang mneruskan sisa-sisa hidup mereka.




Hargailah kucing tidak kiralah sama ada mereka dari golongan berada atau kurang bernasib baik. buat baik pasti akan dibalas baik. ^-^.
sayangi kucing.


Love,
Nora.S        
PEACE

Saturday, November 19, 2011

Tuesday, November 8, 2011

Bila Kucing jadi makanan

Assalammualaikum w.b.t. Heylo. 


Kucing jadi makanan. Whats? Negara China merupakan penjual dan pembekal daging terbesar. Astagfirullalzim.. Bukankah kucing peneman setia manusia? dijadikan makanan pulak?. KEJAM!.
Sampai hati mereka makan haiwan kesayangan Nabi ini. Sudahlah comel. why is this happen.? i dont knw why Chinese ( in China obviously ) are lack of sense of humanity. Actually mereka ini bukan sekadar makan kucing sahaja tapi makan anjing juga. Apa hal lah pelik sangat. Makanlah ikan ke? Ayam tuh ha. Banyak je bersepah-sepah kat sini. Ke makan Khinzir panggang ke? Ini makan kucing.. Haish.. -.- Dah berkurun lama sudah mereka makan daging kucing ini. Sungguh mereka ini memang tak ada perasaan. : (

Lihat la gambar dibawah. Awas kepada peminat kucing yang melihat gambar ini. Bersabar sahaja yang mampu  =(
kecian nya







#hentikan kekejaman terhadap kucing. mereka berhak hidup bahagia

Love,
Nora.s
Peace