Click here for Myspace Layouts

Pages

Sayang Mereka

JOm Klik SeSame. TenGok Apa Yg Ader

Monday, February 14, 2011

Asma'Allah Part 1 :)

بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat Beramal

     1. Supaya tercapai apa yg dicita-citakan
"Allahu" 5,000x stiap mlm
     2.  Menghilangkan sifat pelupa 
 "Ya Rahman" 100x selesai solat fardu.
      3. Supaya disayangi orang 
"Ya Rahim" 100x stiap ari
      4. Membuka Pintu Rezeki
"Ya Malik" 121x setiap ari 
      5. Membersihkan diri drpd sifat trcela
"Ya Quddus" tiap2 ari
      6. Menyembuhkan Penyakit
"Ya Salam" 160x dbcekn dihdpn org sakit 
      7. Penjaga diri dan harta 
"Ya Mukmin" 136x
       8. Menguat Ingatan
"Ya Muhaimin" 100x paz solat 2 rakaat (tngh mlm)
                                  145x paz solat isyak 


       9. Tidak Bersandar kpd org lain
"Ya Aziz" 40x sbyk 40ari berturut2
       10. Penjagaan dari orang zalim.
"Ya Jabbar" 206x pagi n petang
       11. Menunduk org sombong
"Ya Muktakabbir" 662x stiap ari
      12. Mengembalikan brg yg ilang
" Ya Khaliq" tgh mlm
       13. Menyembuhkan penyakit
"Ya Bari" 100x waktu siang ari
        14.Memudahkan bersalin
"Ya Musawwir"tiap ari
        15. Memperolehi keampunan
"Ya Ghaffar"100xstlh solat Jumaat
        16. Ditunaikan Hajat.
"Ya Qahhar" 306xsehari semlm
       17. Supaya doa terkabul 
"Ya Wahhab" 100x paz solat fardhu
       18. Supaya murah rezeki 
"Ya Razzaq" tiap ari
      19. Pembersih dan penerang hati
"Ya Fattah"71x selesai solat subuh
      20.Memperoleh ilmu kasyaf
"Ya Alim" 100x paz solat fardhu
      21. Menghalang penganiayaan orang zalim
 "Ya Qabidh"1000x
      22. Memperolehi Kejayaan
"Ya Basith" 10x selesai solat dhuha
      23. Untuk mnghadapi musuh.
"Ya Khafidh" 500x tiap ari
      24. Meninggikan martabat
"Ya Rafi" 70x tiap ari 
      25. Supaya dimuliakan org
"Ya Mu'izz"  40x paz solat isyak tiap mlm isnin n jumaat
      26. Supaya org mudah byr hutang
"Ya Muzillu" 75x
      27. Menyembuhkan penyakit tuli
"Ya Sami" 500x pas solat dhuha
       28. Bertambah kecerdasan
"Ya Basir" 100x sblm solat jumaat
      29. Mendapat Rahsia dan hikmat
"Ya Hakim" 68x tgh mlm
      30. Supaya Bersifat adil
"Ya Adl" 104x paz solat fardhu
      31. Melariskan perniagaan
"Ya Latiff" 130xtiap ari
      32. Supaya brhenti dr tabiat buruk
"Ya Khabir"
     33. Penjaga tanaman
"Al-Halim"ditulis pd skeping krtas di tmpt tnm benih
      34. Memperolehi byk kelebihan
" Ya Azim"700x tiap ari
      35. Menghilangkan kesusahan
"Ya Ghaffur" 700x tiap mlm
     36. Menghilangkan sesak nafas
" Ya Syakur" 41x ke segelas air n basuh muka ngn air trsebut
     37. Mengatasi anak bebal
"Al-Aliy"(tulisan arab) tulis 110x d ats krts n direndamkan lam air.beri minum.
     38. Amalan tok org yg d lucutkan jwatannya.
"Ya Kabir" 1000x tiap ari
    39. Penjagaan dr gngguan binatang buas
"Ya Hafiz" 99x tika berada lam utan
    40. Supaya anak brprngai baik
"Ya Muqit" lafaz berulng kali ke dlm gelas air. beri minum. 
insyaAllah dengan inzin Allah SWT :)

Wednesday, February 9, 2011

Lirik Insya Allah by Maher Zain :)

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Insya Allah (English Version)


Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astraYou’re the only one that showed me
the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way




insya Allah by Heliza

بسم الله الرحمن الرحيم
Female version pulak. :)
Cube dgr. Best sgt.


video

Lagu insya Allah yg dipopularkan Maher Zain ini dicover balik oh Heliza Helmi. Besh kan? Sedap jugak die nyanyi. Maksud lagu ni memang mendalam.Sayu pulak hati bila dgr lirik lagu ni. Lagu ini lagu fav sahabat aku. Kalau die dgr msti die suke sgt. Lagu ditujukan tok die la :)


love , 
norasilah

Friday, February 4, 2011

Kata Hatiku





.بسم الله الرحمن الرحيم 

salam w.b.t

Selagi mata ni tak tertutup rapat, selagi tuh lah masalah akan datang. Memang sudah azali setiap mereka yg masih hidup tuh akan diuji oleh Allah dengan pelbagai jenis dugaan dan rintangan.Kita sbagai hmba nya hnya mampu berdoa dan berusaha menyelesaikannya serta tawakal.

Aku juga tak terlepaz dari menerima dugaan tuhan. Kehilangan mereka yg tersyg dan rintagan yg mencurah-curah mmbuatkan jiwaku tak tenteram. Pedih ,perit sgt tok kita laluinya. Hanya mereka yg merasa nya shaja yg tahu bagaimana sakit menangung semua nya. 
Allah SWT tahu apa yg dilakukannya. Kekdg aku terfikir, dugaan dan rintangan yg melanda idop aku mungkin petanda dri Allah SWT tok aku kembali bersujud padaNya. Sebagai hambaNya yg kerdil, aku juge sering kali lalai dan alpa akan tugas sebenarku di bumi ciptaan tuhan ini. 
Mnjadi remaja yg kini meningkat dewasa sedikit sbyk buat aku sedar akan kehadiran sebenar aku didunia yg fana ini. Kehidupan didunia ni hnyalah sementara. Janji Allah itu benar. Setiap yg HIDUP pasti akan MATI. Dan di akhirat sanew,segala amalan kita akan dihitung.
Aku termenung sejenak. Adakah cukup sudah bekalan yg aku bwak ke sanew nnt?. Aku masih was-was. Takot, Sedih. 
Apa yg brlaku disekelilingiku, benar-benar mmbuke mateku ini dgn lebih luas. Betapa selama ni aku trlalu mngejar kehidupan didunia. Sedangkan ape yg kita lakukan didunia ini adalah demi bekalan di kehidupan akhirat nnt.


Sempatkan aku bertaubat?.Terima kah Allah SWT akan ibadah yg aku jalani selama ini.?Terampunkah dosa-dosa aku?Kita tak tahu bile mase kite akan pergi. Mungkin sebentar lagi, esok,luse. Itu sume kerja Allah SWT. Dia Maha Menagetahui segalanya.
Apa yg mampu aku lakukan dengan linangan air mata aku bermohon agar Allah SWT dpt menerima segala ibadahku dan ampunkan dosa-dosa ku. Sesungguhnya aku termasuk dlm golongan yg zalim. :(
Sekian wassalam,


Love
Norasilah
PeacE Yaw

Wednesday, February 2, 2011

Memang Jiwa Manusia Perlukan Tuhan

.
Tuhan kita Allah SWT adalah satu-satunya tempat untuk kita bergantung meminta pertolongan. Dia la yg Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui segalanya. Setiap dugaan dan rintangan yg berlaku itu adalah takdir yg ditetapkan Allah SWT. Dia Maha Mengetahui segalanya yg terbaik untuk umatnya.Setiap manusia mmng tak lepas dari menerima dugaan hidup. Tak kira lah sehebat mana pun dugaan tuh, Allah SWT tak kan bagi kalau kita tidak boley menempuhinya. 
Setiap dugaan tuh mmg sama saja cume yg membezakan cara kita nak tempuhinya.. Pilihan terletak ditangan kita sendiri. Kita sndiri yg pilih macam mana nak hadapi dugaan tuhan tuh.
Apa yang kita boley lakukan ialah sabar dan tabah hadapi dugaan ni.Cakap memang senang. Orang melaluinya sendiri tahu bagaimana sakit dan pedihnya.
Kita hidup didunia ini mmg perlukan tuhan. Mmg sudah fitrah sejak azali lagi. Tak kira la sama ada orang tuh beriman kew tak pasti perlukan tuhan. Setiap kali ada masalah atau bencana yg menimpa, sapew lagi yg mereka cari utk minta pertolongan kalau bukan tuhan.

Samalah jugak bagi orang yg tak beriman ketika dalam kesusahan dalam hati mereka pasti terdetik "Ya Allah tolong lah aku." ini kerana walaupun tak mengamalkan suruhan tuhan dalam hati mereka masih lagi percaya akan wujudnya tuhan yg mampu menolong mereka. Kekadang, terfikir sejenak akan orang yg siang malam berdoa dan menunaikan ibadahnya tetapi masih lagi didatangi dugaan yang menipa-menimpa. Berbeza pula orang yg lalai dan leka tapi dilimpahi dengan kesenangan hidup. Setiap kejadian itu ada hikmahnya. Mereka yg lalai dilimpahi dengan kesenangan bertambah alpa akan tanggungjawab mereka sebagai orang islam. Tuh petanda mereka bertambah sesat dan jauh dari keimanan.

Contoh yang terdekat ada yg kita boley lihat pelajar yg tidak beriman dan sering meninggalkan ibadatnya tuh la yg menjadi pelajar cemerlang. Berbeza pula dengan pelajar lain yg tidak meninggalkan solatnya dan bertungkus lumus dalam pelajaran tapi tidak sehebat pelajar tadi. Allah SWT tahu apa yang dikerjakannya.

 
Hidup ini umpama roda. kdg2 kita di ats kdg2 dibwh. Pelajar td mmg cemerlang tp sape tau mase dpn nya mungkin tak la sehebat masa dpn pelajar yang bertungkus lumus tuh.
walaupepon setiap dugaan yang dtg tuh, kita perlu saba dan tabah. berdoa byk2 agar dipermudahkan urusannya. Sekian wassalam. :)

Love,
norasilah