Click here for Myspace Layouts

Pages

Sayang Mereka

JOm Klik SeSame. TenGok Apa Yg Ader

Friday, February 4, 2011

Kata Hatiku





.بسم الله الرحمن الرحيم 

salam w.b.t

Selagi mata ni tak tertutup rapat, selagi tuh lah masalah akan datang. Memang sudah azali setiap mereka yg masih hidup tuh akan diuji oleh Allah dengan pelbagai jenis dugaan dan rintangan.Kita sbagai hmba nya hnya mampu berdoa dan berusaha menyelesaikannya serta tawakal.

Aku juga tak terlepaz dari menerima dugaan tuhan. Kehilangan mereka yg tersyg dan rintagan yg mencurah-curah mmbuatkan jiwaku tak tenteram. Pedih ,perit sgt tok kita laluinya. Hanya mereka yg merasa nya shaja yg tahu bagaimana sakit menangung semua nya. 
Allah SWT tahu apa yg dilakukannya. Kekdg aku terfikir, dugaan dan rintangan yg melanda idop aku mungkin petanda dri Allah SWT tok aku kembali bersujud padaNya. Sebagai hambaNya yg kerdil, aku juge sering kali lalai dan alpa akan tugas sebenarku di bumi ciptaan tuhan ini. 
Mnjadi remaja yg kini meningkat dewasa sedikit sbyk buat aku sedar akan kehadiran sebenar aku didunia yg fana ini. Kehidupan didunia ni hnyalah sementara. Janji Allah itu benar. Setiap yg HIDUP pasti akan MATI. Dan di akhirat sanew,segala amalan kita akan dihitung.
Aku termenung sejenak. Adakah cukup sudah bekalan yg aku bwak ke sanew nnt?. Aku masih was-was. Takot, Sedih. 
Apa yg brlaku disekelilingiku, benar-benar mmbuke mateku ini dgn lebih luas. Betapa selama ni aku trlalu mngejar kehidupan didunia. Sedangkan ape yg kita lakukan didunia ini adalah demi bekalan di kehidupan akhirat nnt.


Sempatkan aku bertaubat?.Terima kah Allah SWT akan ibadah yg aku jalani selama ini.?Terampunkah dosa-dosa aku?Kita tak tahu bile mase kite akan pergi. Mungkin sebentar lagi, esok,luse. Itu sume kerja Allah SWT. Dia Maha Menagetahui segalanya.
Apa yg mampu aku lakukan dengan linangan air mata aku bermohon agar Allah SWT dpt menerima segala ibadahku dan ampunkan dosa-dosa ku. Sesungguhnya aku termasuk dlm golongan yg zalim. :(
Sekian wassalam,


Love
Norasilah
PeacE Yaw

2 comments:

  1. We share the same feelings..
    Selagi masih ade mse kte masih boleh menebus segale dosa2 kite..
    InsyaAllah keinsafan kte diterima Allah S.W.T
    Dia sentiasa membukakan pintu utk kite bertaubat dan kmbali kpdnye..
    Sme2 lah kite sntiase mengingati saatnye Mati agar tidak terleka lg ^_^

    ReplyDelete
  2. ;) ye Matahari jingga.samew2 kita mencari keredaan-Nya.

    ReplyDelete