Click here for Myspace Layouts

Pages

Sayang Mereka

JOm Klik SeSame. TenGok Apa Yg Ader

Friday, November 4, 2011

Baca horoskop tak diterima solatnya selama 40 hari




Assalammualaikum wbt. 


Harini nak ceritakan pasal amalan membaca horoskop. Ha tahu tak kalau baca horoskop solat kita tak diterima selama 40 hari 40 malam. Masa mula-mula aku mendengarnya pun terkejut tapi inilah kebenarannya. Baca sekadar suka-suka pun tak boleh pasal suka-suka boleh menyebabkan kita terpengaruh dan ada yang sampai melanggan horoskop harian melalui telefon bimbit atau emel dan lain-lain.


Beberapa tahun lepas aku pernah dapat emel pasal baca horoskop ni solatnya memang tak diterima 40hari. Kalau nak kongsikan kan sini rasaya panjang lebar pulak entry aku ni kang.^_^
Topik pasal amalan baca horoskop ini memang ada pernah keluar dalam tv dalam program rancangan Halaqah. Entah tahun bila tak pasti pulak aku.
Walau apa-apa pun nak berpesan kepada kawan-kawan yang masih lagi tak tahu pasal hal ni. Jangan la baca horoskop. Memang mengundang padah.


Mengikut pengiraan aku lah kan. tuh tengok bawah.:
Kalau da baca horoskop sekali maksudnya solat selama 40 hari tak diterima.
Satu hari = 5 Solat. 40 hari bersamaan dengan 200 solat. (40 x 5 = 200)
200 solat tak diterima. Banyak tak? Tinggal satu solat bersamaan 80 hari tahun di neraka. Satu hari kat neraka bersamaan dengan 1000 tahun didunia.
okay seterusnya kiralah sendiri. (-.-)


#jangan baca horoskop lagi.
#peringatan bersama


love,
norasilah

3 comments: