Click here for Myspace Layouts

Pages

Sayang Mereka

JOm Klik SeSame. TenGok Apa Yg Ader

Wednesday, November 2, 2011

Kisah sedih seekor kucing.

Salam w.b.t.


Rasanya ramai dah tahu pasal kisah sedih seekor kucing yang kakinya di potong gara-gara mencuri ikan di sebuah restoran. Sedihnya. Zalimkan. Hukuman untuk kucing yang mencuri ikan adalah kakinya dipotong? MasyaAllah. Ape la nak jadi dengan dunia sekarang ni. Pasal ikan kene curik pun sampai nak seksa kucing tuh?. Kucing tuh tak tahu ape-ape pun. Apa yang die tahu hanyalah mahu mencari rezeki untuk dimakan. 



Kaki kucing tuh dipotong hidup-hidup okay. Cuba bayangkan betapa sakitnya dan deritanya kucing tuh. ;(  Selepas dipotong kakinya, kucing tuh ditinggalkan menderita di tepi kaki lima. So sad. Kemudian kucing tuh ditemui oleh seorang manusia yang baik hati bernama Hairey. Hairey la yang menjaga dan merawat kucing tuh. Kucing tuh diberi nama Hero.


Alhamdulilah, hero dengan kuasa Allah SWT telah sembuh dan hidup. Walaupun hidupnya tak seperti kucing lain tapi hero sangat beruntung bertuankan manusia yang sememangnya baik hati dan menjaganya sebaik yang mungkin.


Hukuman untuk manusia yang tidak berperikemanusiaan tuh biarlah Allah SWT yang membalasnya. Sesungguhnya balasan untuk mereka yang mengurung kucing dan tak bagi makan dan minum dengan sengaja pun akan dicampakkan ke neraka patah lagi mereka yang bertopengkan manusia menyeksa kucing-kucing yang tak bersalah ni. 




Akhir kata, kucing juga makhluk Allah dan haiwan kesayangan nabi. Sayangilah mereka. Love cats. Peace <3


jom jejalan kat blog penyelamat hero tuh >>Blog Papa hero dan like kat facebook Papa hero


untuk tahu kisah lebih lanjut pasal hero jom beli mastika ni. 






Meh tengaok video ni. HERO 
 <3 love cats. PEACE <3




Love, NOra.Silah

2 comments:

  1. Iyo hidup bahagia sekarang dengan familinya. =)

    ReplyDelete
  2. besar an pertolongan hairey, sebab dia hero masih boleh teruskan kehidupan. Allah je tau mcm mana nak balas jasa hairey..

    ReplyDelete