Click here for Myspace Layouts

Pages

Sayang Mereka

JOm Klik SeSame. TenGok Apa Yg Ader

Tuesday, January 17, 2012

Batik dijumpai di kampusku.

Salam Wbt.

Batik ialah seekor kucing ye. Nama batik diberikan kepada kucing tuh sebab warna bulunya yang agak unik dan bercampur warna. Sekali pandang ala-ala kain batik gitu. Mula-mula saje je panggil dia batik. Alih-alih terlekat pulak. Hehe. Cantik jugak bulu dia. Batik manja sangat. Dia suka "mengeleseh" kat orang. Betul ke ayat aku ni. Apa-apa je lah. Bulu dia bersih sangat. Mungkin ada tuan kot. ^_^

comel kan. setuju?
Batik suka datang rumah sewa aku. Dia kucing betina yang tengah bunting. Selalu lah jugak aku bagi makan kat dia. Batik pun dah macam kenal aku dah. Selalu datang mintak makan kat sini. Tapi aku pelik sebab batik dah lama tak datang. Aku fikir barangkali dia tengah bersalin kot kat rumah tuan dia. Lama lah jugak tak datang.

Aku pun redha je lah. Mungkin batik dah sibuk jaga anak-anak. Tuh la pasal lama tak datang.
Then aku macam biasa pergi kelas naik kereta dalam masa 20 minit sampai kampus.Sedang aku berjalan menuju ke kelas aku ternampak kelibat kucing.

yes thats Batik

Aku pergilah kat dia. Terkejut aku tengok kucing itu adalah Batik?..  YES She is Batik. aku kenal sangat Batik. Tak mungkin pelandok dua Serupo. Oh Ya Allah. Jauh benar kau merantau ye. Memang tak mustahil kalau kucing jalan jauh. Tapi aku rasa Batik ini kena buang lah. Sampai hati ada orang buang dia kat kampus. Sape punya kerja ni. Damn! Patot la tak dtg rumah da. Perot dia kempis. dia bersalin. kecian dia. Dah la dok sorang2 kat situ.  Then aku terpaksa tinggalkan Batik sebab ada kelas. sedang aku belajar dalam dewan kuliah tetibe Batik datang. 

Budak-budak pompuan yg geli-geli kucing semua buat perangai. Geli. Lompat sana. Lompat sini. eeeyyeeuuuuwww. Kucing lah haiwan comel yg sweet. Sampai hati dorang nak geli and jijik semua. Lain lah kalau tikus, cicak. lipas ke. tuh aku pun geli jugak. (Ada lelaki pun geli kucing. Ei pondan ke hape? Nak aja aku campak kucing kat dia).







Ingat kan batik sorang je rupanya ada lagi anak kucing kat situ. Anak batik kot. Mereka nampak elok je sihat. Macam cukup makan je. Yelah kat kampus ini pun byk makanan. Hope pergi kelas lepas ni boleh jumpa mereka lagi. ^_^


LoveCats,
Norasilah
PEACE <3

5 comments:

  1. Ingatkan ada jual kain batik,rupanya kucing tapi kenape la kucing jalanan ni semua stok kurus,muka gengster.tak ada ke bajet kiut,bulu tebal.

    Post terbaru: Nenek parah sebab seekor kucing

    ReplyDelete
  2. garfield memang penyayang. ;)

    haha. dah nama pun kucing jalanan msti la kurus sebab tak cukup makan, bulu kurap, jadi gangster pasai nak rebut makan.
    ituhlah nasib kucing jalanan. ;(

    ReplyDelete